Величезний успіх ігрового фільму
"Сім Гномів" довів, що екранізації казок цікаві не тільки дітям, а в казковому лісі чекають ще багато дивних і захоплюючих історій. Саме час було відправити сім гномів на пошуки нових пригод! Тільки тепер - вперше у форматі 3D. Гамбурзький продюсер Дуглас Вельбат розмірковував про комп'ютерну екранізацію
"Сьомого гнома" вже в 2006р., коли щойно закінчилися зйомки другого фільму про гномів з Отто Ваалкесом та іншими популярними коміками.
«Звичайно, ми й думати не могли, що наш фільм "Сім гномів" і його продовження "Сім гномів: І цілого лісу мало" залучать в кіно 10 млн. глядачів, - розповідає Вельбат. -
Навіть такий авторитетний американський журнал як Variety написав з приводу першого фільму: «Монті Пайтон повернувся!». Чи можна перевершити таке? Але наше бажання працювати з гномами й далі тільки посилилося. Так виник план зробити нові пригоди героїв цікавими і для міжнародної публіки. Що якщо продовжити існування франшизи про сім гномів іншими засобами - за допомогою анімації?».Спочатку потрібно було зібрати команду, яка добре орієнтувалася б у світі тривимірної анімації. Вельбат:
«Я сам сім років тому, коли все починалося, мав лише приблизне уявлення про виробництво анімаційних фільмів. І за минулі роки я дізнався дуже багато цікавого. Після конкурсу ми з'ясували, які студії найбільше підходять для гномів: «Трікстер» в Мюнхені, «Скопас» у Франкфурті, «Верджін Лендс» в Вюрцбурзі, «Ембіента Ентертейнмент» в Ганновері і центральна «гавань» - «Анімаціонсфабрік» в Гамбурзі: "Сьомий гном" мав створюватися в чотирьох федеральних землях».За сценарієм Вельбат спочатку звернувся до автора Бернда Айлерта, який написав сценарії для обох «гномських» фільмів. Разом зі Свеном Унтервалдтом, режисером
"Семи гномів" і
"Семи гномів: І цілого лісу мало", Айлерт створив перший проект, на основі якого живе в Ірландії авторський дует Арміна Предігер і Мартеінн Торіссон розробив нову версію.
Потім у процес включилися нові творці. Навіть Борис Альїнович виступив не тільки як голос його персонажа Клауді, але і як режисер. Вельбат розповідає:
«Ми шукали когось, хто має поняття і про анімацію, і про графіку, - а Борис раніше працював у цій галузі, - хто добре знає гномів і може зіграти для аніматорів того чи іншого з них - а вже він-то знає, як це робиться. Я запросив для цього Бориса, так як знав, що він не тільки чудовий актор, але і володіє прекрасним драматургічним і візуальним мисленням і перед тим, як грати свої сцени, продумує їх до дрібниць. Саме це робить його гру такою захоплюючою. Якби він не був таким успішним актором, він легко міг би стати знаменитим режисером».
Через дев'ять довгих місяців Альїнович і Вельбат вирішили, що у них є хороший сценарій. Вельбат найняв художників і облаштував для них офіс в Гамбурзі, який скоро стали називати не інакше як «кузнею гномів».
Нарешті, в один прекрасний понеділок 2011р. зібралися разом всі дизайнери персонажів, декоратори і дизайнери реквізиту - як виявилося, це був початок вирішального тижня створення
"Сьомого гнома". Уже в середу дійшло до кризи - на засіданні художники, які вже посвятили в цю таємницю Альїновича, повідомили Вельбата про те, що наявний сценарій не годиться для анімаційного фільму. Потім засідання було перенесено в довколишню пивну. Хоча всі збиралися тільки залити свою досаду з приводу марно зробленого, там стався переворот. Вельбат згадує:
«До мене раптом підійшов один з дизайнерів персонажів, якого я доти не сприймав всерйоз. Це був Харальд Зіперманн. Він сказав: «Слухай, це ж дуже просто!», І виклав історію саме так, як і було потрібно для зйомки».Зіперманн, який до своєї смерті в 2013 році вніс значний вклад в цей фільм як режисер, вже мав досвід роботи в таких класичних мультфільмах, як
"Мулан",
"Тарзан",
"Гномео і Джульєтта". Під його керівництвом був створений остаточний варіант сценарію. Тепер можна було стартувати: в березні 2012 року почалося, нарешті, виробництво фільму.