ВИГРАВАЙ КВИТКИ ВИГРАВАЙ СУВЕНІРИ ВИГРАВАЙ ЗНИЖКИ

Новини

15 липня 2014
Створення "Світанку планети мавп"

На цьому тижні в прокат виходить другий фільм оновленої франшизи про протистояння людей і різко порозумнівших приматів - "Світанок планети мавп". Цю картину знімали за допомогою вдосконалених візуальних ефектів і майже цілком в 3D. Крім того, творці пообіцяли ускладнити розповідь і глибше розкрити персонажів. Перевірити, наскільки сиквел просунувся в порівнянні з першим фільмом, можна буде вже завтра. Поки ж пропонуємо дізнатися, як "Світанок планети мавп" створювали.



Для фільму-продовження студія Fox змінила режисера: замість Руперта Уайатта, який зняв "Повстання планети мавп", прийшов Метт Рівз. Вірніше, Уайатт, який мав знімати сиквел, випав з проекту в найневідповідніший момент, бажаючи зосередитися не на блокбастерах, а на дрібніших фільмах. Рівз швидко ввійшов у курс справ, і роботу над "Світанком" можна було почати без зволікань.

Для нового постановника робота над "Планетою мавп" стала здійсненням мрії: він з юних років фанатів від старої кіносеріі 60-70-х років, купував фігурки, мавпячі маски і таємно мріяв перетворитися у надрозвиненого примата. Рівз так захопився зйомками, що в якийсь момент прогавив запалення легень і зліг у лікарню на пару тижнів. А роботу над картиною довелося перервати.



Рівз відомий завдяки хоррору "Монстро". Але не поспішайте звинувачувати "Світанок планети мавп" в примітивності. Рівз, навпаки, підійшов до роботи над картиною серйозно. Наприклад, згадав один з уроків Френсіса Форда Копполи в кіношколі. Той перед зйомками "Хрещеного батька" зібрав усіх акторів на вечерю, попередньо попросивши всіх показувати свою повагу Марлону Брандо. Так режисер хотів встановити між артистами відносини «лідер - підлеглий».

Щось схоже застосував Рівз. Він розраховував показати, що Енді Серкіс, який грає примата-ватажка Цезаря, буде сприйматися іншими акторами як Дон Корлеоне мавпячого світу, що дозволить всім швидше увійти в роль. Правда, режисер не став влаштовувати вечерю, а просто повів народ до лісу на локацію, де актори імпровізували у взаємодії один з одним. Такий прийом начебто допоміг, але от сам «Цезар» Енді Серкіс задавав в процесі надто багато запитань: чому так, що робити йому, як реагувати і т.д.



Психологія виявилася важливою на зйомках "Світанку планети мавп", незважаючи на те, що акторів знімали з технологією motion capture, захоплюючи їх рух, а потім накладали на неї «зовнішність» мавп, намальовану на комп'ютері. Кожен з акторів, що грає примата, знайшов свої способи підготуватися до ролі.

Наприклад, Карін Коновал, що грає миролюбного орангутанга Моріса, ходила в зоопарк малювати разом з мавпами. Террі Нотарі (мавпа-воїн Ракета), колишній артист «Цирку дю Солей», давав майстер-клас своїм колегам про те, як грати мавп. За його методикою, треба виділити свої людські риси, відмовитися від них, вийшовши на примітивний рівень, зімітувати всі рухи приматів, а потім розібратися, як ця істота думає і діє. Він задавав собі й іншим акторам питання на зразок: чи знущалися над цією мавпою, чи виступала вона у цирку, чи кинули її і подібне.


У "Повстанні планети мавп" Цезар вимовляє одне-єдине слово. У другій стрічці примати вдосконалили свої навички спілкування. До повноцінної людської мови їм ще далеко, мавпи поки обмежуються жестами і короткими вигуками. В якості консультанта по такій «мавп'ячій» мові запросили фахівця з розвитку дітей, крім того режисер поділився досвідом спілкування з однорічним сином.

Над візуальними ефектами (у тому числі і motion capture) "Світанку планети мавп" трудилася та ж компанія, що і над першою стрічкою - новозеландська Weta Digital. У її співробітників були свої методи роботи. Вони домовилися із зоопарком Веллінгтона, що зможуть сфотографувати і помацати мавп під анестезією (в сон тварин вводили ні в якому разі не спеціально для кінематографістів, а тільки якщо це треба було за медичними приписами), а також узяти образи їх шерсті, нігтів, шкіри.



Безпосередньо на зйомках Weta Digital задіяла десятки своїх співробітників. Для кожної сцени за участю актора-«мавпи» використовувалося 50 камер захоплення руху і 8 камер, що знімають з точки зору людини поруч з персонажем.

За словами Рівза, знятий матеріал потім виглядав дещо дивним і вимагав казна-якої уяви від монтажера, бо в кадрі був просто актор в трико і з купою точок. Трико, до речі, були дуже незручні - тісні, щоб надіти таке, було потрібно хвилин десять, не менше. Щоб записати міміку актора до найдрібніших рухів м'язів, на його обличчя доводилося наносити близько 50 точок. Причому кожній точці відведено своє місце, обране під час сканування тіла та обличчя актора. А тепер уявіть, скільки мороки було у Weta Digital, якщо такі скани і розрахунки для точок треба було робити для кожного виконавця окремо.



Інновацією motion capture для "Світанку планети мавп", порівняно з "Повстанням", було те, що зйомки можна було проводити на натурі. Адже зазвичай відеоматеріали для додавання комп'ютерної графіки готують на зеленому екрані. А цього разу кінематографісти змогли працювати в дощових лісах Британської Колумбії. Для цього камери захоплення руху встановлювали без проводів, ховали в кущах і гілках.

У глядачів буде можливість оцінити якість роботи хлопців з Weta Digital, так як перші хвилин двадцять "Світанку планети мавп" - це знайомство із станом приматів. Тобто спершу нам покажуть практично німі сцени з життя еволюціонувавших горил, шимпанзе та інших наших предків.



Актор Енді Серкіс якось навіть скаржився на те, що глядачі і кінокритики недооцінюють працю його та інших акторів у фільмах "Планета мавп", оскільки не розуміють всієї складності знімального процесу. У підсумку люди не можуть потім сказати, де вони бачать акторську гру, а де роботу дизайнерів комп'ютерної графіки. Що ж, така доля Енді Серкіса - артиста, якого знають як Голлума, примата Цезаря, а в недалекому майбутньому ще й когось із нових "Зоряних війн". Хоча щодо останньої ролі невідомо - у Енді ще є шанс показати глядачам людське обличчя, а не «обросле» графікою.
Джерело: oKino.ua


усі новини »

Новини кіно: