Четверті
"Трансформери" для режисера Майкла Бея - це надзавдання. Він повинен перевершити сам себе і все грандіозне, що він зробив для перших трьох фільмів франшизи. Здається, що вигадати щось яскравіше за епічну битву роботів в Чикаго, якою закінчився третій фільм, неможливо. Але Бей обіцяє, що
"Час вимирання" буде ще крутішим. Поки фільм не вийшов на наші екрани - доведеться вірити постановнику на слово. Тим часом, можна розібратися в тому, як четверті
"Трансформери" знімалися.
На зйомках
"Часу вимирання" багато чого відбувалося вперше, багато чого виходило з-під контролю і багато чого було веселого.
"Трансформери 4" стали першим фільмом, знятим на камеру IMAX 3D з дозволом 4К. Коштує така апаратура по мільйону доларів за штуку. Порівняно з нею ціна авто, «що грала» трансформерів, - дрібниці. Одну зі сцен, наприклад, знімали, поставивши камеру за мільйон на
Porsche Cayenne, куплений за якісь там $50 тис. Розіб'ється раптом
тачка - дрібниця, аби камера була ціла.
Серед новинок фільму - 18 небачених раніше трансформерів. Та й старих героїв ви можете не відразу впізнати: всі вони були редизайновані, як в обличчі роботів, так і у вигляді авто. Бамблі, наприклад, взагалі з'явиться у двох образах: ретро і сучасному. Крім нової «зовнішності» Бей обіцяє
«глибше розкрити характери
трансформерів» (глибокі характери і Майкл Бей, як знаємо, поняття
несумісні).
Щоб
зобразити роботів, в цій частині
"Трансформерів" практично не
використовувався motion capture (захоплення руху) - всі кадри просто
малювалися на комп'ютері. Акторів в костюмах брали лише тоді, коли треба було відзняти якісь нові фінти, які роботи в минулих фільмах не робили.
Але створення автоботів і десептиконів на комп'ютері - робота ще складніша і затратніша по часу, ніж звичайні зйомки. Відділ візуальних ефектів за час роботи над фільмом виріс з 50 до 350 осіб. Тижнів
п'ятнадцять вони займалися тільки тим, що опрацьовували геометрію рухів
трансформерів, ще стільки ж часу плюс місяць пішло на те, щоб накласти
на траєкторії «скелети» роботів. І
тільки потім дійшла черга до інших елементів, розфарбовування і всього
такого, при цьому дизайнерам треба було уважно стежити за освітленням
тих чи інших деталей трансформерів і за відблисками. Робота, вважайте, ювелірна.
Зйомки
"Часу вимирання" проходили у Вашингтоні, Остіні, Чикаго (зв'язок з
подіями третього фільму, до речі, буде), Гонконгу і на материковому
Китаї. При цьому частину гонконгського антуражу треба було відтворити в Детройті, і на підготовку локації пішло цілих чотири місяці. Як нескладно здогадатися, добра частина дії відбуватиметься в Піднебесній. Ця країна, тим не менш, до знімальної групи виявилася недружелюбною. По-перше, військову вантажівку фірми Oshkosh довелося привозити в
Гонконг на літаку «Ан-747», так як місцеві закони не дозволяють ввозити
на територію країни військову техніку по морю.
По-друге, кіношники випробували на собі гнів місцевого населення. Перед
зйомками працівники Майкла Бея домовилися з господарями місцевих
магазинів та закладів, щоб ті не включали музику і ніяк про себе не
нагадували. Домовилися за гроші. Але
двоє хлопців з майстерні з ремонту побутової техніки прямо під час
зйомок стали вимагати вдесятеро більшу суму за тишу. У підсумку китайці не на жарт розсердилися і пішли на кінематографістів з кулаками. Та якби тільки з кулаками! Один з агресорів замахнувся на Майкла Бея деталлю від кондиціонера. А Бей, взагалі, людина спокійна, любить подрімати в перерві між зйомками, набратися сил. На щастя, тоді режисер був зосереджений і встиг ухилитися від «снаряду». Зате дісталося іншим членам групи. Тих китайців потім вгамувала рідна поліція, одному вже світить невеликий термін за напад. Не грози Голівуду, називається.

Цілком можливо, що Бей нарвався сам. Був такий випадок в Гонконзі, коли знімали великий вибух, і подивитися на нього вийшли сотні людей - хто з вікон, хто так. Відзнявши потрібний кадр, Бей звернувся до роззяв по мегафону:
«Що, хлопці, думаєте, що потрапите в мій фільм? Та ми вас всіх на комп'ютері замажемо!».Майкла Бея в четвертих
"Трансформерах", могло і не бути. Він
планував скласти режисерські обов'язки після третього фільму, і на
вільне місце претендувало купа народу: від Роланда Еммеріха до Луї
Летер'є. Але
він якось пішов подивитися на тематичний атракціон по
"Трансформерам"
на студії Universal і побачив чергу на три квартали з інших
відвідувачів. Тут Бея пробило на почуття, і він зрозумів, що не може нікому іншому довірити таку важливу для людей франшизу, як
"Трансформери".
За свій ентузіазм Бею довелося, правда, поплатитися жорстким графіком. Він повинен був витратити на зйомки менше ста днів. При
цьому у Бея не було другої знімальної групи, тобто не було режисера на підзйомках, і всім (всім!) Майклу довелося керувати особисто. В результаті він робив по 50-60 кадрів в день і зняв
"Час вимирання",
витративши на це вдвічі менше часу, ніж іде на блокбастери зазвичай.
Незважаючи
на дикий темп зйомок (від якого божеволіли навіть продюсери, які
зазвичай завжди підганяють роботу), Бей встигав підтримувати відносини з
акторами. Марк Уолберг для жарту, але настирливо пропонував записати для
"Часу вимирання" основну музичну тему в стилі реп.
Реп був обраний актором невипадково. Давним-давно Уолберг виконував речитатив, записував хіти і світив мускулами на сцені. Тепер все це позаду, і актор дуже хотів отримати роль турботливого татка-супергероя. Власне,
такого він у
"Трансформерах" і грає, більше того - деталі його
персонажа писалися саме під Уолберга, хоч він і не був першим кандидатом
на роль. До Марка місце в акторському складі фільму пропонували його другу Дуейну Джонсону. І з тим, і з іншим актором, до речі, Бей працював у своїй попередній стрічці -
"Кров'ю і потом".
Що таке робота з Беєм, Марк згадав швидко. Вибухи
режисер знімає реалістично, без зеленого екрану і т. д. Уолберг
зізнавався, що знаходячись в центрі чогось, що ось-ось бабахне, йому
завжди було страшнувато. Плюс до всього акторові необхідно було зберігати незворушне лице, не моргати і - класика жанру - йти, не обертаючись на вибух.
"Трансформери: Час вимирання" добираються до наших екранів днем раніше, ніж у США - 26 червня. Нова
картина, хоч і представить публіці зовсім інших героїв, але логічно
продовжить історію роботів, розказану в перших трьох фільмах. А в них багато чого відбувалося...
Джерело: